Day of Action with Yo-Yo Ma: Lebanon

International cellist ​​Yo-Yo Ma joined the community for a Day of Action to discover the many ways #cultureconnectsus: https://bach.yo-yoma.com/Events/lebanon/


CULTURE'S ROLE IN BUILDING AN INCLUSIVE SOCIETY / عن دور الثقافة في بناء مجتمع موحّد 

Music at the Intersection

Beit Beirut | Afternoon

A special pop-up performance by Yo-Yo Ma, Kinan Azmeh, Oumaima al-Khalil, and Ziad al-Ahmadieh celebrated culture’s ability to connect at the intersection of Lebanon’s divided past and inclusive future. Music representing the many traditions and identities that make up Lebanese society was performed on the balconies of the storied Beit Beirut, a structure on the city’s former “Green Line” that saw some of the Lebanese Civil War’s worst fighting. In partnership with the Municipality of Beirut and the AUB Neighborhood Initiative. 


الموسيقى تتحدّى الانقسامات 

بيت بيروت | مساءً

إطلالة خاصة للعازف يويوما مع كنان العظمة، أميمة الخليل وزياد الأحمدية إحتفلت بقدرة الثقافة على خلق أطر للتواصل والربط بين ماضي لبنان المنقسم ومستقبله الموحّد. تضمّن العرض تقديم مختلف أنواع الموسيقى التي تمثل العديد من التقاليد والهويات التي تشكل المجتمع اللبناني على شرفات بيت بيروت ، وهو عبارة عن مبنى يقع على "الخط الأخضر" السابق للمدينة الذي شهد أسوأ المعارك في الحرب الأهلية اللبنانية. إن هذا النشاط تم بالشراكة مع بلدية بيروت ومبادرة حسن الجوار في الجامعة الأميركية في بيروت. 



Culture & Freedom of Expression

Assembly Hall, American University of Beirut | 7:30 PM

Beirut’s cultural thought leaders joined Yo-Yo Ma for an evening of conversation about culture’s role in society. Nadine Touma from Dar Onboz opened the evening with a hakawati storytelling based on their book “Sama” and Fayha Choir, which brings together singers from many backgrounds to unite in music, closed the evening. Hosted by AUB. 

الثقافة وحرية التعبير 

الأسمبلي هول في الجامعة الأمريكية في بيروت | 19:30

انضم قادة الفكر الثقافي في بيروت إلى يويوما Yo-Yo Ma في أمسية يتخللها حوار حول دور الثقافة في المجتمع. افتتحت الأمسية نادين توما من دار قنبز بعرض حكواتي من كتاب "سما" واختتم الأمسية كورال الفيحاء، الذي يجمع مطربين من مختلف الخلفيات والمناطق بهدف توحيدهم عن طريق الموسيقى. إن هذا النشاط المنظّم من قبل الجامعة الأميركية في بيروت.



 


Learn more about The Bach Project​

In the Press:
  • يويو ما يملأ فضاء AUB ولبنان بالموسيقى
  • الفن وحرية التعبير ومستقبلنا الإنساني المشترك
  • Yo-Yo Ma’s Beirut day of musical activism​​
  • يو-يو ما في "الأميركية" محاوراً بالموسيقى: لتعزيز الروابط الثقافية​