Butt Bollard: Urban Cigarette-Waste Receptacle

​​​Adrian Muller​

Designed for the AUB Neighborhood Initiative 

These urban ashtrays are installed around the AUB campus to reduce littering and thus limit the amount of cigarette-waste that makes its way into Lebanon's already strained ecology. In partnership with Recycle Lebanon, the collected butts will be recycled into paddleboards that will, in turn, be used for beach cleanups.
To empty the receptacle, the innovative design reduces a traditionally 5-step process (unlocking, removing, emptying, replacing, and re-locking) to a single intuitive gesture, as familiar as turning a door-handle, free of all physical contact with the waste or the container. 
The production of these receptacles was supported by the AUB Tobacco-Free Initiative.

أدريان ملر
منافض إعادة تدوير أعقاب السجائر
التصميم بطلب من مبادرة حسن الجوار في الجامعة الأمريكية في بيروت
تم تركيب هذه المنافض حول حرم الجامعة الأميركية في بيروت للتقليل من رمي النفايات  وبالتالي الحد من كمية أعقاب السجائر التي تجد طريقها إلى نظامنا البيئي وتساهم في تدميره. بالشراكة مع ريسايكل ليبانون، سيتم إعادة تدوير الأعقاب المجمعة إلى ألواح التجديف والتي بدورها سيتم استخدامها لتنظيف الشواطئ.
لإفراغ المحتويات، يختصرهذا التصميم العملية التقليدية المكونة من خمس خطوات (فتح وإزالة وإفراغ وإعادة وإقفال) إلى حركة واحدة مألوفة وسهلة دون أي ملامسة للنفايات أو المنفضة. 
تم إنتاج هذه المنافض بدعم من مبادرة الجامعة الأمريكية في بيروت خالية من التبغ.