Deconstructing Spaces

​​

The Chain Effect

Cars take over free spaces in urban areas and have become part of the status quo. The space that cars use up can be divided into multiple spaces for bicycles which are healthier, greener a nd less obstructive mobility tools.
This installation seeks to break the omnipresent car-centric culture in Beirut and to shift the perspective towards re-appropriating the limited space within a city through different possibilities.

This pilot project aims to eventually lead to implementing bike parking facilities in the Hamra neighborhood. The bicycle racks have a dual purpose of providing safe, accessible parking to people using bicycles in Beirut, and of giving bicycles space on the streets. Through making bike parking available in key locations around the city, we aim to make cycling for mobility more visible and more legitimate, both to current bicycle users and to the general public. 


ذا تشاين إيفيكت

خود موقف

تستولي السيارات على المساحات في المدينة وقد أصبحت جزءا" لا يتجزّء من وضعنا الراهن. من الممكن تحويل المساحة التي تشغلها سيارة واحدة إلى عدة مواقف للدرّاجات الهوائية، وهي وسيلة تنقل مفيدة للصحة وغير مضرة بالبيئة. هذا التجهيز يهدف إلى كسر ثقافة السيارات في بيروت وتسليط الضوء على وجود حلول أخرى للتنقل السلس وللإستفادة من المساحات في المدينة.
يهدف هذا المشروع إلى التحفيز على إنشاء مواقف درّاجات هوائية في منطقة الحمرا. من شأن موقف الدرّاجات هذا أن يؤمّن موقفا" آمنا" وسهلا" وأن يعطي الدرّاجات مكانا" في أحياء بيروت. نأمل أن يصبح التنقل بالدرّاجة الهوائية أمرا" مألوفا" أكثر في بيروت من خلال تأمين هذه المواقف في النقاط الإستراتيجية في المدينة.