American University of Beirut

Somoud: A comic book for young people and families


Somoud: For young people and their families

صمود : لليافعين وعائلاتهم

                                                        soumoud.png

Somoud is a story based on research about what can help to cope for young people when facing adversity, and was developed with the kind help and advice from young people and families in Lebanon.

صمود هي قصة قائمة على أبحاث نفسية حول الطرق التي تساعد الشباب على التعامل مع الصعاب، وتمّ  تطويره بمساعدة ونصيحة يافعين وعائلاتهم في لبنان.

                                            soumoud1.png

The research behind Somoud

 

The story of Somoud is based on a review of international research study drawing on the experiences of over 30,000 children across 34 different countries. The book was developed with the support of young people and families in Lebanon.

The research the story is based on found good evidence for a number of strategies that help young people, their families, and communities, cope with the adversity that they face. These include having trusting relationships with others, problem solving, supporting parents, and strengthening family relationships.

Other strategies have less research evidence but are based on extensive clinical and lived experiences, these include safety, play and fun, friendships, engaging with shared values and beliefs, learning about common stress reactions and ways to manage symptoms, regulating emotions and tolerating difficult feelings, encouraging kindness to others, sharing and facing problems and distress, and addressing unhelpful thinking.

If you wish to read the research this story is based on, it is available for free he​re.

 

الأبحاث المستندة إليها صمود

 

هذه القصة مبنية على مراجعة لأبحاث دولية قائمة على تجارب أكثر من ثلاثين ألف طفل عبر أربعة وثلاثين دولة. تم إنشاء الكتاب بدعم من قبل يافعين وعائلاتهم في لبنان

يستند البحث في القصة إلى أدلة جيدة لعدد من الاستراتيجيات التي تساعد اليافعين وعائلاتهم ومجتمعاتهم على التعامل مع المحن التي يواجهونها. هذه الاستراتيجيات تشمل تكوين علاقات قائمة على الثقة مع الآخرين، وحل المشاكل ضمن الحياة اليومية، ودعم الأهل لأولادهم، وتقوية العلاقات الأسرية.

تحتوي الاستراتيجيات الأخرى على أدلة بحثية أقل ولكنها تستند إلى تجارب عيادية وحياتية واسعة النطاق ، وتشمل السلامة، واللعب، والمرح، والصداقات، والتفاعل مع القيم والمعتقدات المشتركة، والتعرف على ردود فعل التوتر الشائعة وطرق إدارة الأعراض، وتنظيم العواطف وتحمل المشاعر الصعبة ، وتشجيع اللطف مع الآخرين، والمشاركة ومواجهة المشاكل والضيق، والتعامل مع التفكير غير النافع.

إذا كنت ترغب في قراءة البحث الذي تستند إليه هذه القصة ، فهو متاح مجاناً عبر هذا الرابط.

 

 

  • يمكن تحميل الكتاب الهزلي "صمود" عبر هذا الرابط: يمكن تحميل الكتاب الهزلي "صمود" عبر هذا الرابط: [insert book from  ].
  • والنسخة الصوتية للكتاب الهزلي عبر هذا الرابط: .[TBA]

إذا كنت تريد الحصول على معلومات إضافية أو لديك أي سؤال، الرجاء الإتصال بالدكتورة تانيا بوسكي​: (tb33@aub.edu.lb; tania.bosqui@gmail.com).​


Contact Us

For various questions, please try contacting us via social media first!
read more

Privacy Statement

We take data privacy seriously and adhere to all applicable data privacy laws and regulations.
read more

Copyright and Disclaimer

Written permission is needed to copy or disseminate all or part of the materials on the AUB website.
read more

Title IX, Non-Discrimination, and Anti-Discriminatory Harassment

AUB is committed to providing a safe, respectful, and inclusive environment to all members of its community.
read more